הדברת מפעלים – המדריך המלא

הדברה למפעלים – מדריך מקיף להדברת מפעלים

מדביר הצפון מבצע הדברה למפעלים בהתאם לתקני הדברה לפי החוק, המיועדים לעזור למפעל לשמור על פעילות תקינה לטווח ארוך, כמו גם להגן על תשתיות המפעל מפני מכרסמים, לשמור על תנאי תברואה הולמים ועוד – בהתאם לצרכי המפעל, השטח שלו וסוגי המזיקים השונים.

מדביר הצפון מספק שירותי הדברה בחיפה בעזרת צוות מדבירים מורשים ומוסמכים, מומחים להדברת מזיקים בחיפה והצפון – כולל הדברת מפעלים.

הדברה בצפון למפעלים – חשיבות ויתרונות

מפעלים מורכבים משטחי עבודה גדולים, עם מספרים גדולים של עובדים, מכשור ומכונות, מחשבים, שטחי תפעול וגם חומרי גלם, אריזות ועוד.

נוסף על רמת המורכבות האובייקטיבית, מפעלים בישראל נדרשים לעמוד בסטנדרטים קבועים בחוק של ייצור ואיכות ולכן הדברת מזיקים במפעלים היא חיונית.

סוגי מזיקים נפוצים במפעלים

מפעלים בכלל ומפעלי מזון בפרט, מושכים אליהם שלל מזיקים המחפשים אחר מזון ומחסה.

הם יכולים להתרבות במהירות, לגרום נזקים לתשתיות שונות, להביא איתם לכלוך, זוהמה ואף להפיץ מחלות מסוכנות. אלה סוגי המזיקים הנפוצים במפעלים ושיטות ההדברה המתאימות להם:

הרחקת יונים במפעלים – יונים נחשבות מסוכנות בעיקר במפעלי מזון, שכן הלשלשת שלהן נושאת מזהמים שיכולים לגרום למחלת הסלמונלה.

בנוסף, הן מקננות – לפעמים במקומות רגישים שיכולים להיפגע מעצם הקינון.

הן גם נושאות על גופן כיני יונים, שיכולות להתפשט בקלות ולגרום לנזקים רבים נוספים.

הרחקת יונים במפעלים מתבצעת בהתאם לאזורי הקינון, צרכי המפעל, מבנה המפעל ועוד – על ידי מדבירים מקצועיים עם התמחות ספציפית בתחום.

לכידת נחשים במפעלים – בדומה ליונים, גם נחשים יכולים להשתקע במקומות שונים ברחבי המפעל כדי למצוא מקום מסתור.

אין ספק כי נחשים הם אורחים לא רצויים כמעט בכל מקום, אך במיוחד במפעלים – הם יכולים לגרום נזק למערכות רגישות, לפגוע חלילה בעובדים או פשוט לעורר מהומה.

לוכד נחשים מקצועי חייב לפעול תחת פיקוח ורישיון מתאים, באופן מקצועי וללא מפריע לעבודה השוטפת במפעל.

הדברת מכרסמים במפעלים – מכרסמים כמו חולדות ועכברים נחשבים לבעיה רצינית בעיקר במפעלי מזון.

עם זאת, הם יכולים לגרום נזקים כבדים בכל מפעל, כי הם מכרסמים גם רכיבי פלסטיק, גומי וחומרים אחרים.

ניתן לבצע הדברת מכרסמים מקצועית במפעלים לאחר ניטור מסודר כדי לקבוע את המיקומים המדויקים של המכרסמים ברחבי המפעל. לאחר מכן מפזרים תיבות האכלה, או מלכודות דבק עד להשגת תוצאה מיטבית, אם כי לרוב מקובל להשאיר את המלכודות באופן קבוע כאשר המדביר מגיע אחת לחודש ובודק את המצב בשטח.

הדברת חרקים במפעל – נוסף על המזיקים הנ"ל, מזיקים נוספים יכולים להגיע למפעלים: תיקנים (ג'וקים), נמלים, זבובים, פרעושים, יתושים, נימים שונים של עש ועוד.

כל אלה ואחרים יכולים לגרום נזקים שונים והפרעות קשות לעבודת המפעל.

מדביר מומחה להדברת מפעלים יכול לבנות תוכנית מותאמת אישית ולוודא כי העבודה השוטפת ממשיכה כסדרה.

ניהול תיק הדברה במפעלים

מפעלים בחיפה בתחום המזון, תוספי תזונה ופורמולות שונות, חייבים לפי החוק לנהל תיק הדברה, אותו הם מציגים לפי דרישה לנציגי משרד הבריאות.

בתיק זה מרכזים את כל המסמכים המתעדים את פעולות ההדברה הקבועות שנעשו במפעל.

שם גם נמצאים אישורי ביצוע להדברה, כולל תאריכים, כמויות וחומרים מדויקים, מפת המפעל עם סימון תיבות האכלה ומלכודות מפוזרות בשטח.

בנוסף – רישיון, תעודות והיתרים של חברת הדברה מתאימה, היתר רעלים, תעודות רישום ופירוט מרכיבים של חומרי ההדברה שהיו בשימוש ועוד.

זוהי דרישת סף חיונית לכל חברת הדברה שמבצעת הדברה למפעלים, כדי להגן על המפעל מפני פגיעה בפעילות.

כך תצמצמו הופעת מזיקים בשטח המפעל

מפעלים רבים אמנם חייבים לבצע פעולות הדברה תקופתיות לצורך מניעה, אבל יש פעולות נוספות שחשוב ומומלץ לעשות כדי לצמצם נוכחות מזיקים בסביבת המפעל:

  • איטום של סדקים, חריצים וחורים בקירות, רצפה ותקרה.
  • שמירה קפדנית על סדר וניקיון, במיוחד באזורים רגישים.
  • פינוי מצבורים של גרוטאות, קרטונים, אשפה, גזם ועוד.
  • עבודה עם חברת הדברה צמודה, עם התמחות ספציפית בתחום הדברת מפעלים, הפועלת באזור המפעל – חברת הדברה בצפון למפעלים שנמצאים בצפון.
  • הכנת תוכנית הדברה מותאמת אישית למפעל בעזרת חברת הדברה מקצועית, שתכלול את המאפיינים הספציפיים של המפעל, כולל רכיבים רגישים, ציוד כבד, מוצרי מזון, כללי זהירות, שגרת עבודה וכן הלאה.

צוות מדביר הצפון מתמחה במתן שירותי הדברה למפעלים, בעזרת צוות מדבירים מנוסים ומקצועיים, שמבצעים עבודה קפדנית בהתאם לתקנים וחקיקה בתחום, לצד שירותי הדברת מזיקים בחיפה לעסקים, משרדים, לקוחות פרטיים ועוד.

אהבתם? שתפו מאמר זה!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תוכן עניינים

מומחה לציוד הדברה וביקורת

מומחה לציוד הדברה וביקורת

כשמדובר בניהול יעיל והדברת מזיקים, הציוד המתאים הוא חיוני. ציוד הדברה איכותי יכול לעשות את כל ההבדל בהצלחת מאמצי ההדברה שלך. בין אם אתם מתמודדים עם חרקים, מכרסמים או מזיקים אחרים, הכלים המתאימים יכולים לעזור לכם לטפל בבעיה במהירות וביעילות.

המומחה להדברת מזיקים באשקלון

המומחה להדברת מזיקים באשקלון

כאשר מתמודדים עם מזיקים לא רצויים בבית או בעסק, חיוני להזמין שירות הדברה מקצועי באשקלון. למומחים אלו יש את הידע והניסיון לחסל מזיקים ביעילות תוך הבטחת בטיחות הרכוש והמשפחה שלכם.

מומחה להדברת נשרים

מומחה להדברת נשרים

נשרים הם יצורים מלכותיים שלעיתים יכולים להוות איום כאשר הם מגיעים לקרבה לבתי גידול אנושיים. שירותי הדברת מזיקים נשרים חיוניים כדי להבטיח את בטיחותם של בני האדם והן של ציפורים מוגנות אלו.

מומחה לחומרים אורגניים להדברה: הגישה החדשנית לשמירה על הסביבה

מומחה לחומרים אורגניים להדברה: הגישה החדשנית לשמירה על הסביבה

חומרי הדברה אורגניים צברו פופולריות בשנים האחרונות ככל שיותר אנשים נעשים מודעים להשפעות המזיקות של חומרי הדברה כימיים מסורתיים על הסביבה. עם התמקדות גוברת בקיימות וידידותיות לסביבה, הדברה אורגנית הופכת לבחירה המועדפת על צרכנים רבים.

מומחה לשרתות הדברה

מומחה לשרתות הדברה

רגב הדברה הינה ספקית מובילה של שירותי הדברה מקצועיים בישראל. עם שנים של ניסיון וצוות של טכנאים מיומנים במיוחד, אנו מחויבים להבטיח את בטיחותם ורווחתם של לקוחותינו על ידי חיסול יעיל של מזיקים מבתיהם ועסקיהם.

מומחה הדברה: מחפשים בית חדש לחרקים

מומחה הדברה: מחפשים בית חדש לחרקים

כאשר מתמודדים עם נגיעות מזיקים, חשוב מאוד להיעזר במומחה הדברה מקצועי. לאנשי מקצוע אלו יש את הידע והניסיון לזהות את מקור הבעיה ולהעלים ביעילות את המזיקים מהבית או העסק שלכם.