כל השיטות להרחקת יונים מהמרפסת הביתית

נמאס לך שהיונים משתלטות לך על המרפסת? אילו שיטות יש להרחקת יונים במהירות? מהם יתרונותיה של כל שיטה ואיזו נחשבת ליעילה במיוחד?

יונים יכולות להוות מטרד גדול, במיוחד כאשר מדובר על בתים משותפים בהם יש מרפסות ומסתורי כביסה. המטרד נגרם מכמה דברים: יונים עושות המון רעש ובמיוחד בשעות הבוקר המוקדמות, הן מלכלכות הכול עם הצואה שלהן והן עלולות לשאת על גופן מחלות שונות שיכולות להיות מסוכנות גם לבני האדם. אז כיצד מרחיקים את היונים לצמיתות מהמרפסת? להלן כל השיטות.

 

הרחקת יונים באמצעות דוקרנים

אחת השיטות המקובלות כיום להרחקת יונים היא באמצעות דוקרנים. אמנם הם נשמעים קצת כמו הדוקרנים על הכבישים ומטרתם דומה, אך למעשה מדובר על דוקרנים המחוברים על פס או קפיץ והם מיועדים להברגה או הדבקה על משטחים בהם היונים אוהבות לשבת. השיטה משמשת בעיקר במקומות בהם לא ניתן לתחום את האזור עם רשת, לדוגמה על אדן חלון או מרפסת, על גבי מזגנים ועוד.

ישנם שלושה סוגים של דוקרנים והם מנירוסטה, מונופיל או פלסטיק. ההמלצה הנה לעשות שימוש בנירוסטה או מונופיל כיוון שמדובר על חומרים בעלי עמידות גבוהה לפגעי מזג האוויר, במיוחד שמש. ניתן להדביק או להבריג את הדוקרנים, מומלץ להבריג אותם ורק במידה והדבר לא אפשרי יש להדביקם בעזרת דבק רב עוצמה.

 

הרחקת יונים באמצעות רשתות

הרחקת יונים מומלצת היא באמצעות רשתות. הרשתות מתאימות בעיקר לאזורים אותם ניתן לתחום, כמו למשל מסתורי כביסה או אזורי קינון על גבי גג של בניין. גם במקרה זה יש כמה סוגי רשתות – מחומר שנקרא פוליאתילן, מונופיל, נירוסטה או פלסטיק. החומר המוביל בין אנשי המקצוע בישראל הוא המונופיל, שבניגוד לפוליאתילן שהיה בעבר החומר המוביל, הוא גם חסין כנגד אש. רשת זו עמידה בפני מזג האוויר, כאמור עמידה לאש ולשמש והיא גם אסתטית ושקופה.

התקנת הרשתות צריכה להתבצע על ידי בעלי מקצוע מיומנים שכן בדרך כלל מדובר על עבודה מסוכנת בגובה עם כלים כבדים. ראשית בוחרים את סוג הרשת, מבצעים מדידה לאזור בו מתקינים אותה וגוזרים את הרשת על פי המידה הרצויה. לאחר מכן קודחים חורים במיקומים מדויקים סביב אזור הסגירה ומכניסים ווים לחורי הקדיחה. בשלב האחרון מותחים את הרשת שסביבה מושחל כבל ובמתיחה חזקה סוגרים את האזור באמצעות חיבור בין הכבל לווים.

 

הרחקת יונים עם ספריי נגד יונים

אם לרגע זה נשמע כאילו מרססים יונים, אז אפשר להירגע, הריסוס הוא למשטחים עליהם היונים אוהבות לשבת. הריסוס הוא חומר מוקצף ולא רעיל שמתנפח במגע עם האוויר. היונים לא אוהבות את תחושת הקצף היבש ולכן הן מדירות רגליהן מכל מקום בו הוא נמצא. הקצף מתאים במיוחד לאזורים בהם לא ניתן או לא רוצים להניח דוקרנים ואין אפשרות להתקין בהם רשת.

אהבתם? שתפו מאמר זה!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תוכן עניינים

בלאגן בבית

לשבור את שרשרת האגירה הכפייתית: מדריך לפינוי דירות עמוסות

אגירה כפייתית היא הפרעה חמורה בבריאות הנפש הגורמת לאנשים לצבור כמות מופרזת של חפצים ומתקשים להשליך אותם. זה יכול להוביל למרחבי מגורים עמוסים שלעתים קרובות הם לא תברואתיים ולא בטוחים ולכן – חובה לפעול על מנת לפנות את הפסולת ולנקות אותם, ברגישות.

HOME GARDEN

המדריך האולטימטיבי לשיטות הדברה יעילות בגינה

גנים הם חללים יפים הדורשים טיפול ותשומת לב מתמדת. עם זאת, אחד האתגרים הגדולים ביותר שעומדים בפני גננים הוא ההתמודדות עם מזיקים. מבקרים לא רצויים אלה יכולים להמיט הרס על הצמחים שלך, ולהרוס את כל העבודה הקשה שלך תוך זמן קצר. במדריך מקיף זה, נחקור את השיטות השונות להדברה שיכולות לעזור לך להגן על הגינה שלך ולהבטיח את בריאותה ויופיה.